Kérem Várjon!
Cikkek
A cirfandlit ünnepeltük
Cirfandli Ünnep a Kult-utcában
mÁkos
2010 June 25.

A pécsi Ferencesek utcájában megrendezett Cirfandli Ünnep jó alkalom volt arra, hogy a Kult-utca május elseje után újra benépesüljön a bor iránt érdeklődőkkel és a kóstolni vágyókkal. Szerencsére az időjáráscsinálók is kegyesek voltak hozzánk. A borvidék hat borásza borokkal, a Pécsi Borozó nyereményjátékkal várta az érdeklődőket.

Bár a rendezvény egy időben zajlott a POSZT színes program kavalkádjával, ennek ellenére délutánra nagy tömeg lepte el a Ferencesek utcájának végét, ahol több pincészet és a Pécs-Mecseki Borút standja mellett a Pécsi Borozó is képviseltette magát, mint a rendezvény egyik szervezője. Kovács Boglárka, a Pécs-Mecseki Borút menedzsere szerint „a Cirfandli Ünnep egy családias hangulatú rendezvényre sikerült, ahol minden kedves érdeklődő tapasztalhatta, hogy milyen sokoldalú, színes kínálatot tud produkálni termelőnként ez a helyi fajta. Az új cirfandli design használatával egy szép, egységes megjelenést biztosítottunk a borászok számára, akiknél a délutáni órákban egyre nagyobb számban jelentek meg az érdeklődők. Maga a program jól illeszkedett a "Kult-utca" többi mozzanatához, kicsik és nagyok is megtalálhatták a maguknak tetsző elfoglaltságot az ünnep keretén belül.”

 

Sajnos, egész hetes esőzés előzte meg a rendezvényt, le is mosta a kültéri plakátokat, a belvárosi boltok jelentős részében azonban már előző héten figyelmeztették az arra járókat, hogy szpmbaton bizony ac cirfandlit, a pécsi bor tünnepeljük. Aznapra azonban már felhős-napos idővel vártuk a publikumot. Amely azért jött is szép számban, főleg késő délutántól kezdve. A cirfandli-akcióra felfigyeltek többen, hiszen szerepelhettünk a Magyar Televízió délutáni magazin-műsorában, az olvasóközönség a Dunántúli Naplóban is olvashatott róla,  rádióban ajánlotta például az MR6 és a Rádió1, interneten pedig a Szabad Föld weboldalától a port.hu adatbázisáig, a Metropoltól a Vinoportig, a népszerű borblogoktól a helyi portálokig szerencsére mindenütt hírt adtak a Cirfandli Ünnepről.

A Cirfandli Ünnep apropóján pedig természetesen kóstolni is lehetett a kitelepült hat pincészet (Bótor, Hárs, Lisicza, Radó, Wekler, Zsótér) különböző izgalmas cirfandlijai közül, miközben a legújabb Pécsi Borozó számát lapozgathatták az emberek. Az igazán ínyencek pedig egy különleges, erre az alakalomra készített, gravírozott Pécsi Borvidék feliratú kóstolópohárból ízlelhették a borokat. Mindemellett sok érdekességet lehetett kideríteni a borászoktól vagy éppen magazinunk munkatársaitól a cirfandli történetéről, hagyományairól és arról, hogy miért is olyan különleges ez a fajta. A kitelepült borászokat a rendezvényről és a kampányról kérdeztük. 

„Számunkra nagyon pozitív dolog volt az egész rendezvény, örültünk, hogy egyáltalán ez eszébe jutott valakinek. Mindenképpen kell a folytatás, esetleg sokkal nagyobb hírveréssel. A cirfandli a miénk és büszkének kéne lennünk rá, éppen ezért minél jobban meg kell ismertetni ez a bort, nem csak a helyiekkel, hanem az ide látogatókkal is. Azt kell elérnünk, hogy Pécs az a cirfandlit jelentse, és fordítva” – magyarázta Radó István, a pécsi Radó Pincétől.

„Nagyon jó, hogy megértük, és bár ez nem ajándék, hisz ez a mi pénzünk is. Azt gondolom ugyanakkor, hogy nem elég a reklám, sokkal erősebb reklámkampányra lett volna szükség. Ha fizetni kell, akkor fizetni kell. Nem elég az internetes reklám. A plakát is későn készült el. A helyszín ugyanakkor jó, kényelmes, kellemes, csak bekavart más pécsi rendezvény, ami éppen egy időben volt a Cirfandli Ünneppel.” - jegyezte meg Lisicza István, a pécsi Lisicza Borház képviseletében.

„Örömmel vettük, hogy valami ezen a területen megmozdult és szívesen éltünk a lehetőséggel. Bár délelőttől kora délutánig nem volt nagy az érdeklődés, de a délutáni, esti órákra felélénkült a tér. Sokan jöttek kóstolni és ismerkedni a cirfandlival. Fontosnak tartanám, hogy a jövőben újabb borászatokat vonjanak be a kampányba, és folytassák a rendezvényt.” –mondta el Hárs Tibor, a szajki Hárs Pincészettől.

A Cirfandli Ünnepet a Pécs-Mecseki Borút, a Mohács-Bóly Fehérborút és a Pécsi Borozó közösen szervezték meg, az egész éves cirfandli-kampány részeként. Erre egyébként a két borút pályázati támogatást is elnyert, a folytatáshoz az újjáéledni látszó bormarketing alapok jelenthetnének forrást. A Cirfandli Ünnep első folytatása július elején lesz, amikor a pécsi borvidéki borverseny díjátadásával egyidőben azt is bejelentik, melyik cirfandli ízlett ezen a szombaton a legjobban a nagyközönségnek. A nyári szünetet követően pedig szeptembertől már újabb akciók, újabb kihívások következnek – csak győzzük cirfandlival!