Tudjátok, milyen a nagyon felszódázott gyümölcsvodka? Nem ittam mér olyant ezer éve, de több évtizede, most mégis ez ugrott be emlékfoszlányokból. Pedig a hard seltzer egy önálló kategória, ahol előbb erjesztenek, aztán ízesítenek, végül palackoznak. Lényegében cukor, víz és élesztő kell hozzá, no és aroma, esetünkben ez természetes gyümölcsaromát jelent, én a Wai Moment márkanéven forgalmazott ital Tropical Crew és Crazy Berries verzióba futottam bele.
Kikértem a FB népének véleményt, az alábbiak jöttek be:
"Én pont a minap kóstoltam, egy kis vodkával feljavítva elmegy!
Én lime-osat kóstoltam. Erőteljes bubi némi citrus és az alkoholt alig érezni. Híg koktélszerűség, kapudrog az alkoholos italok világába.
Nem kóstoltam, nem tudom értelmezni sem ezt az italt. Ha szódát akarok inni, veszek szódát. Ha vodkaszódát (bár arra sose volt vágyam), akkor összeönteném a két összetevőt azt jólvan. Vagy eleve azt kérnék egy kocsmában.
Nekem ez a fajta kifejezetten nem ízlett. A trópusi kifejezetten kellemetlen "mű" illattal bírt ...
Nekem nagyon bejön, igazi nyári frissítő! Lime menta a legjobb ebből márkából.
Nem gondolnám, hogy a bornak a vetélytársa lenne, sok hanggal ellentétben. Fröccsé sem...
A vodkát szeretem, a vodkaszódát is, ez valahogy mégsem lesz a kedvencem.
Hát én nagy ívben..."
Aztán valaki instagramon hívta fel a figyelmet, a szerintem is, lényeges momentumra: "Low carb a fő hívószó, a szeszfok után ott a kalóriatartalom a cimkén."
Nos: Négy százalék alkohol és 96 kalória az egész dobozban, valóban ez lehet a mondanivaló lényege, no és hogy könnyed, gyümölcsös ízeket ígérnek. Aki az alacsonyabb alkoholtartalmú szeszeket keresi, nos, rátalált a potenciális kedvencre, mert ebben nincs sok százalék, viszont a tömény szesz mögöttes ízélménye azért ott van. Az illat nagyon aroma, az íz meg alkohol és szénsav, szóda és édeskesernye. Laza és túl sok megfejtést nem kíván.
Abban viszont nem értek egyet, hogy ne lenne veszélyforrás a borfogyasztásra nézve, hiszen a könnyen szállítható, tárolható, bontható, fogyasztható könnyed, alacsonyabb alkoholtartalommal bíró, egyszerű és gyors megfejtésre játszó szeszes italok mind potenciális fogyasztókat vesznek el a boroktól, ahol a kőkemény tradicionalizmus, a mélység keresése, az érintésmentes természetesség és egyéb olyan fogalmak köré épül (nagyon gyakran) a sznobgyár, amire a 18-25 éves korosztály (szinte) egyáltalán nem kíváncsi. A borpiac közönségének átstrukturálódása olyan folyamat, amibe azonban bele lehet nyúlni, de a jelenleginél kézzelfoghatóbb módon, nem az ötvenes-hatvanas döntéshozó korosztálynak megfelelni vágyó eszközökkel.