Kérem Várjon!
Cikkek
A Kreinbacher új szövetségese
Kassai Endre
2023 December 15.

December 1-én meghitt szakmai ünnepnek adott otthont a balatonfüredi Hotel Vinifera Wine & Spa. A szálloda a Kreinbacher márka-nagyköveti programjának lett részese, az eseményen a borbirtok legfontosabb értékesítési partnereként a Bortársaság is képviseltette magát.

„A Kreinbacher Borbirtok az Ambassador Program keretében szövetségeseket gyűjt maga köré” – mondta el Bor Judit, a Kreinbacher Borbirtok marketing menedzsere. „A program három pillére a minőség, az edukáció és a szövetség. A minőség jegyében a partner az elvárt magas szintet hozza és konstans vendég-élményt nyújt, az edukáció keretében pedig segíti a Borbirtok munkáját a pezsgőkultúra elmélyítése területén. A Kreinbacher márka-nagykövetei a jó szövetségesek - amely persze kölcsönös hűséget feltételez - és így számos kiemelkedő, egyedi lehetőséget biztosítanak számukra: extra vagy limitált tételek, bevezetést megelőző bemutatók, közös kóstolók.”

A Bortársaság már húszegynéhány éve az életem része lett, a Covid előtt másokhoz hasonlóan messze nem voltam annyira mobilis, mint manapság, és kényelmes megoldásnak számított, hogy egy cég karnyújtásnyira hozza az éppen felfedezett legjobb borokat. Máig büszke vagyok a 12ezres sorszámú tagsági kártyámra – bár ezek már nincsenek használatban, digitális kort élünk… 2015 májusában éppen az esküvőm polgári szertartásához kerestem pezsgőt, és a Bortársaság Lánchíd utcai Borboltjában kértem ötletet, mit válasszak? Gondolkodás nélkül ajánlották figyelmembe a Kreinbacher Borbirtok pezsgőjét, amivel meghökkentettek, hiszen csak az előző évben debütált a birtok, és máris első helyen említik, amikor azt sem kértem, hogy feltétlenül hazai márka legyen? De én hittem nekik, és a választást nem bántam meg (valóban jól sikerült az esküvő és a pezsgős koccintás is).

A márkanagyköveti avatás kóstolója közben ezzel a történettel igyekeztem provokálni Wágner Ádámot, a Bortársaság Balatoni Gasztronómiai képviselőjét, aki mosolygott: ő maga dolgozott akkor a Lánchíd utcai boltban, valószínűleg személyesen ő ajánlotta nekem a Kreinbachert. „A szokásos keddi szakmai kóstolóink egyikére hozta be Kovács Gergő, vakon kóstoltuk a tételt és el voltunk ájulva tőle! Nem volt champagne-i magasságokban, de nagyon tetszett, azt hittük crémant. Somlóról jött, és óriási rácsodálkozás volt, már a belépő szint is magas minőséget képviselt. Ez az érzésünk csak erősödött, amikor láttuk, hogy milyen elkötelezettséggel vetik bele magukat ebbe a tanulási folyamatba.”

A balatonfüredi Hotel Vinifera Wine & Spa Borkóstoló Terében egyébként nem először jártam, október 12-én Balatoni borok grandiózus kóstolója címmel tartottak igazán impozáns seregszemlét – kis túlzással azt is mondhatjuk, hogy ezen a rendezvényen szinte minden borász képviseltette magát, aki számít a Balaton-parton. A kóstolóra készülve meglepődéssel tapasztaltam, hogy a szálloda honlapján nem találom – se utalás-szerűen, se szájbarágos módon – nyomát a névválasztás indokának. (A vitis vinifera a szőlő botanikai neve, amely egyébként az óvilági bor- és csemegeszőlő-fajták fő forrása.) Az is azonnal szimpátiát keltett, amikor megtudtam, milyen mélyen elkötelezett a hotel a boros tematika mellett – mindig öröm azt tapasztalni, ha egy szolgáltatás a térség meglévő hagyományaira kíván építeni, és nem attól idegen trendeket erőltet. Zentai-Major Szabina, a hotel Marketing & Social Media Managere ennél többet is megosztott velem a szálloda inspirációiról. „A Hotel Vinifera Wine & Spa a Balatonon az egyetlen 5 csillag superior besorolással rendelkező szálloda.” És valóban, a Balatoni borrégió szívében különös hangsúlyt fektetnek arra, hogy vendégeik a testi-lelki kényeztetés mellett a gasztronómia területén is hozzáférhessenek a környék kincseihez. Több, mint 400 boros tételük egyharmada kifejezetten balatoni borokból áll, további egyharmada más magyarországi borvidékek boraiból, harmadik harmada pedig a nemzetközi kínálatot képviseli. 

„Minden vendégünknek biztosítunk egy személyre szóló borkóstolót, emellett számos tematikus program és rendezvény szólítja meg akár azokat is, akik éppen nem szállodánk vendégei. Nemrég vulkanikus borokat kóstoltattunk, most hétvégén Burgundy körkép következik, a következőn a Chateau Pichon Baron mutatkozik be, Karácsony után pedig kuriózum tételekre alapozott Champagne kóstolóval hangolódunk a Szilveszterre. Büszkék vagyunk a márka-nagyköveti címre, ezzel a Kreinbacher Borbirtokkal való kapcsolatunk is szorosabbá válik, ami valódi win-win szituáció, és elsősorban a vendégeink profitálnak belőle.”

A Kreinbacher Ambassador Program márka-nagyköveti avatása speciális tételek bemutatásával – és az azokhoz megálmodott falatok kóstolásával folytatódott. A nagyon száraz kategóriát képviselő Extra Brut még tavaly jött ki először, akkor is limitált kiadásban, és olyan sikere volt, ami kikövetelte magának az ismétlést. Megízlelhettük az alig 1000 palackkal készült Brut Nature 2019 Magnum pezsgőt is, amely Brut Nature pezsgőből az első magnum kiszerelés, ráadásul a sorszámozott, egyedileg, kézzel festett street-art stílusú megjelenésű palackok között nincs is két egészen egyforma. A különlegességek megkoronázása fele-fele arányban furmint és chardonnay házasításból készült ÉGOÏSTE, a Kreinbacher Borbirtok prestige cuvée-je. Ennek alapbora 11 %-a hordóban érlelődött és 60 hónapot töltött seprőn, valódi fényűző remek egyedi megjelenéssel; a címkén csak az elhíresült „huszárvágás” jelzi a márkát. A tétel filozófiája szerint olyan pillanatokhoz kell kötni a fogyasztását, amelyet a pezsgő őshazájában így fogalmaznak meg: „c'est moi, qui compte” azaz „csak én számítok”.