Kérem Várjon!
Hírek
Szezonnyitásra érkeznek az új címkékkel a füredi borok
Bori
2024 May 24.

A balatoni lét hangulatát megragadó címkéket kaptak a Villa Gyetvai Borbirtok legkönnyedebb borai. A balatonfüredi pincészet az üde fehérborokból álló sort idén először egy Rosso névre hallgató, a nyárhoz passzoló reduktív vörösborral egészítette ki, amelyek a szezonkezdet előtt debütálnak. 

„Egri születéssel, budapesti építész munkahellyel csak a Villa Gyetvai megalapításával váltam balatonivá. Úgyhogy engem még mindig különleges érzéssel tölt el, amikor az autópályáról lekanyarodva közeledek Füredhez, és először meglátom a tavat. Tudom, hogy ezzel nem vagyok egyedül. A balatoni létnek ezt a mással össze nem hasonlítható atmoszféráját szeretnénk átadni új címkecsaládunkkal” – mesél motivációjáról Gyetvai Zsolt, a pincészet tulajdonosa.

Az elsősorban éttermekbe és borkereskedésekbe szánt Gasztro borcsaládot négy tétel alkotja. A közönségkedvenc sauvignon blanc, az egzotikusan illatos fűszeres tramini, a balatoni klasszikus olaszrizling és az újonnan bemutatkozó, gyümölcsbomba Rosso reduktív vörösbor mind a 2023-as évjáratból származnak. 

A címkék megalkotásához a kiindulópontot a Balatonhoz sokáig szorosan tapadó képeslapok kultúrája jelentette. Ezekhez azonban nem a triviális oldal felől közelített Ördögh László art direktor és Eördögh Márta, Vida Zsófia dizájnerek, hanem a személyes üzeneteket tartalmazó hátlap felől, az ismert hullámvonal-motívum megidézésével. 

A címkék legfontosabb vizuális eleme emellett egy-egy monokróm fénykép lett. Olyan spontán hangulatfotókat kerestek, amelyeket bárki elkészíthet, aki a Balatonon időt tölt. Bár akkor és ott lehet, hogy nem tűnnek különlegesnek, ezek azok a képek, amelyeket évtizedek múlva is mosollyal az arcunkon nézünk újra. Mindez kiegészül a Villa Gyetvai boroknál fontos geometrikus képalkotással. Van, ahol a nap, van, ahol egy szőlőfürt bukkan fel formaként kortárs megfogalmazásban. 

„Élelmiszereknek és italoknak csomagolást tervezni kiváltság, hiszen itt garantált, hogy a látványvilágon túl a termék illatával, ízével, textúrájával egyesülve a fogyasztó több érzékszervére hatunk egyszerre. Azt szeretném, hogy amikor valaki ezt a bort hazaviszi, otthon kinyitja, és becsukja a szemét, egy pillanat alatt visszarepüljön egy balatoni árnyas teraszra vagy más, számára a Balatont jelentő helyszínre” – foglalja össze Ördögh László a 11 Red Dot díjas, többszörös RGB és kétszeres Apex első díjazott Graphasel stúdió art direktora.