Kérem Várjon!
Hírek
Tokaj és Szecsuán fúziója
Bori
2025 September 15.

Mi történik, amikor Tokaj legendás édes borai találkoznak az autentikus szecsuáni konyha tüzes ízeivel? Igazi varázslat! 

A Magyar Bormarketing Ügynökség egy valóban különleges „utazásra” invitálta a borvilág és a gasztronómia néhány értő szerelmesét: arra vállalkoztak, hogy együtt fedezzék föl Tokaj édes borainak és a szecsuáni konyha fűszeres remekeinek merész fúzióját.   

A Wang Mester Éttermében megrendezett bor-ételpárosítás workshop házigazdái Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos, valamint a BOR2025 Hungarian Wine Summit díszvendége, Yuan Xiaolan asszony, a Csengtui Vendéglátóipari Szövetség elnöke voltak. Az eseményhez Xu Weifeng, a csengtui Michelin ajánlott Wanyan Étterem tulajdonosa és séfje, valamint Wang Jiankang, a 16 étteremből álló Bai Nian Shen Fu étteremlánc tulajdonosa és executive séfje is csatlakozott vendégséfként, akik a Magyar Bormarketing Ügynökség szakembereivel és Harmath Csabával, a Gault&Millau szakmai vezetőjével és egyben az esemény moderátorával közösen álmodták meg a bor- és ételsort. A résztvevők szabadon kísérletezhettek egy tucat szecsuáni fogás és tokaji tétel kóstolásával és párosításával. A szervezők célja az volt, hogy ezen gasztronómiai és kulturális eszmecsere révén tovább erősítsék az UNESCO Világörökségi helyszín Tokaj-hegyaljai borkultúra, a magyar vulkanikus borok és a kínai szellemi örökség részét képező szecsuáni konyhaművészet együttműködését. 

A valóban emlékezetesre sikerült kezdeményezés egyébként nem előzmény nélküli, hiszen a gasztronómia világában mára tényként kezelik, hogy a tokaji borok nagyon jól működnek az ázsiai ízekkel. A Magyar Kézműves Borászok Szövetsége és Herczeg Ágnes közösen jegyzett könyve már 2013-ban említést tett a témáról, az utóbbi években pedig már olyan neves Master of Wine címmel bíró kínai szakemberek foglalkoztak a Tokaj-szecsuán párosítással, mint Fongyee Walker, Gus Zhu és Xing Wei. 

A két ízvilág találkozása akkor lépett szintet, amikor a Magyar Bormarketing Ügynökség 2024-ben 2 hónapos pilot projekt keretében több mint 3000 pohár tokaji szamorodnit és aszút kínált a vendégeknek Szecsuán tartományi székhelyén, Csengtu két híres, Michelin csillagos éttermében. A program olyan nagy sikert aratott a vendégek körében, hogy idén márciusban Rókusfalvy Pál kormánybiztos az együttműködés erősítét célzó megállapodást írt alá a több mint 300 tagot számláló Csengtui Vendéglátóipari Szövetséggel, amelynek tagjai összesen mintegy 30.000 éttermet, köztük sok fine dining és díjnyertes étteremláncot tulajdonolnak. 

A szervezők joggal bíznak abban, hogy az együttműködésnek és az ilyen típusú prémium eseményeknek köszönhetően kölcsönösen erősítik egymás gasztrokulturális örökségét és a tokaji borok exportját.  

banner