Kérem Várjon!
Hírek
Új ruhában a Vida-borok
Csepe Erika
2019 January 17.

Ne a megszokott külsővel keresse a jövőben a szekszárdi Vida Pincészet borait. A címkék teljes átalakuláson estek át: a család neve helyett a borokról és a borvidékről mesélő grafikák kerültek a középpontba.

Amit szerettünk volna elmondani a borainkról, azt a korábbi címkékkel egyáltalán nem lehetett – indokolta ifj. Vida Péter a változást a fővárosi Ritz-Carlton szállodában tartott sajtótájékoztatón, ahol a borok új külsőjét bemutatták. Szerinte a címkék épp Szekszárd lényegét nem tükrözték vissza, a gyönyörű környezetet, valamint azt, hogy ezekre a borokra elsősorban az elegancia, a kifinomultság a jellemző. Az új dizájn kialakításához Spanyolország egyik legismertebb tervezőjét, Xavier Bas-t kérték fel, akinek korábbi munkái teljesen meggyőzték őket arról, pontosan őrá van szükségük. 

A legszembetűnőbb változás, hogy a család neve a címkéken háttérbe szorult. A hatalmas, messziről is jól észrevehető „Vida”-feliratot kedves grafikák váltották fel. Vida Péter szerint a borász csupán jegyzi a bort, ezért úgy döntöttek, szakítanak azzal a magyar szokással, hogy a címkéken a márka, vagyis a borász neve szerepel a középpontban.  Ők az új külsővel inkább a bort és a borvidéket kívánták előtérbe helyezni.

Fontos szempont volt, hogy az új címkékkel a különféle Vida-borok közötti különbségeket is jól tudják kommunikálni. Az alap, üzletekbe szánt, úgynevezett „tündér-borok” jó ivású, légiesen könnyed, populáris kategóriát képviselnek, amit egyből bárki könnyedén megszeret. A termőhelyen alapuló, Szekszárd palackba töltött sorozatot tartják az igazi borvidéki üzenetnek, amelyben egy kadarka, egy kékfrankos és egy bikavér kapott helyet, hiszen ezek tükrözik leginkább az eleganciát és a szekszárdi terroirt. A pincészet csúcsborát pedig természetesen továbbra is kizárólag a legjobb évjáratokban készülő La Vida házasítás jelenti, mely szintén új külsőt kapott.


Xavier Bas

Az 1998-ban alapított, barcelonai székhelyű Xavier Bas Design Stúdió egy márkaépítésre és tervezésre specializálódott vállalkozás, főképp étel- és italszektorból jövő ügyfelekkel, borászatokkal, borokat és söröket forgalmazó cégekkel dolgozik együtt.

„Amellett, hogy egy címke beazonosítja a bort, mozgassa meg a képzeletünket, és hasson ránk. Akkor működik, ha a bor értékeit közvetítve szól hozzánk, elvarázsol, és eléri, hogy meg akarjuk kóstolni. A címke és a címkesorozat egy erőteljes kommunikációs platform a márkák bevezetéséhez, megismertetéséhez. El kell érnie, hogy az adott márka a saját piacain versenyképes legyen.” - véli Xavier Bass.

„Munkáinak egytől-egyig lelke van, pont, mint a mi borainknak. Személyes találkozásunk alkalmával dőlt el, hogy Xavier-nek kell megterveznie az új címkéinket. Úgy éreztem, ő az, aki a legjobb partner a boraink történetének elmeséléséhez” – indokolja ifj. Vida Péter, hogy miért esett a választás a spanyol tervezőre. „Azt szeretnénk elérni, hogy mindenki megértse, hogy az elegáns, kedves borok az igazi szekszárdi borok. Ehhez Xavier személyében olyan embert találtunk, aki a saját területén épp olyan elhivatott, mint mi vagyunk.”